baskın hödük nüfus

    kabalığın -uyanıklık ile bir tutulmasından ötürü- günden güne daha makbul görülen bir şey haline gelmesinin bir sonucu olarak günden güne büyüyen, kendilerine gösterilen saygıyı insanın suratına fırlatmaktan çekinmeyen, kalabalıkta yol vermeye tenezzül etmeyen, kibar bir söze karşılık hakaret edebilen, bir meclise yeni girmiş bir insana selam vermeye gerek görmeyen, nezaketten, terbiyeden nasibini almış olanı pişman eden hırtların oluşturduğu; insanı yıldıran, bezdiren ve kızdıran ezici güç.*
    (30.01.2009 00:50)

müsamere

ıssız adam

    ıssız adam'a dair tartışmaları dinleyince filmin hikayesinde bana yanlış gelen bir şey bulacağımdan, karakterlerle özdeşleşemeyeceğimden ya da "aman, çağan ırmak duygu sömürüsü yapmış" filan diyeceğimden beğenmeyebileceğimi düşünmüştüm. meğer filmin çok daha temel ve göz önünde bir kusuru varmış: oyunculuk. melis birkan'ın neyi neden oynadığını bilmez bir hali vardı; sahne sahne aklından "evet şimdi düşünceli görünmem lazım, gözlerimi yukarı doğrultayım", "evet şimdi sinirlenmem lazımmış, kaşlarımı çatmalıyım" gibi düşünceler geçiyormuş gibi görünüyordu, replikleri de film boyunca kağıttan ilk defa okuyormuş da içeriğe göre bir ses tonu iliştirivermeye çalışmış gibiydi. cemal hünal'ın performansı melis birkan'dan halliceydi, ama açıkcası onda da pek iş yoktu. bu denli sessiz ve kapalı bir karakterin gerektirdiği iç oyunculuktan eser yoktu. ayrıca bir çift olarak da inandırıcı değillerdi, uyuşmamışlardı; aralarındaki diyaloglar müsamere tadı veriyordu. vasatın altında bir filmi bile çekilir hatta sevilebilir kılabilecek bir öğe olan kimyanın olmayışı böyle bir film için büyük bir problem. bir de tabi bütün film iki karakter üstüne kurulu olup yan rollerdeki oyuncular da arada odağı kendilerine çekip seyirciyi alper ve ada'nın yapaylığından kurtaramayınca film çekilmez bir hal almış. velhasıl senaryodaki geçiştirilmişlikler vs. göz önünde bulundurulmasa bile rahatlıkla "kötü" etiketinin yapıştırılabileceği bir film.
    (15.01.2009 19:09)

the stranger song

    songs of leonard cohen albümünden bir leonard cohen şarkısı.



    It's true that all the men you knew were dealers
    who said they were through with dealing
    Every time you gave them shelter
    I know that kind of man
    It's hard to hold the hand of anyone
    who is reaching for the sky just to surrender.

    And then sweeping up the jokers that he left behind
    you find he did not leave you very much
    not even laughter
    Like any dealer he was watching for the card
    that is so high and wild
    he'll never need to deal another
    He was just some Joseph looking for a manger
    He was just some Joseph looking for a manger.

    And then leaning on your window sill
    he'll say one day you caused his will
    to weaken with your love and warmth and shelter
    And then taking from his wallet
    an old schedule of trains, he'll say
    I told you when I came I was a stranger
    I told you when I came I was a stranger.

    But now another stranger seems to want you to ignore his dreams
    as though they were the burden of some other
    O you've seen that man before
    his golden arm dispatching cards
    but now it's rusted from the elbow to the finger
    And he wants to trade the game he plays for shelter
    Yes he wants to trade the game he knows for shelter.

    You hate to watch another tired man
    lay down his hand
    like he was giving up the holy game of poker
    And while he talks his dreams to sleep
    you notice there's a highway
    that is curling up like smoke above his shoulder
    It's curling up like smoke above his shoulder.

    You tell him to come in sit down
    but something makes you turn around
    The door is open you can't close you shelter
    You try the handle of the road
    It opens do not be afraid
    It's you my love, you who are the stranger
    It is you my love, you who are the stranger.

    Well, I've been waiting, I was sure
    we'd meet between the trains we're waiting for
    I think it's time to board another
    Please understand, I never had a secret chart
    to get me to the heart of this
    or any other matter
    Well he talks like this
    you don't know what he's after
    When he speaks like this,
    you don't know what he's after.

    Let's meet tomorrow if you chose
    upon the shore, beneath the bridge
    that they are building on some endless river
    Then he leaves the platform
    for the sleeping car that's warm
    You realize, he's only advertising one more shelter
    And it comes to you, he never was a stranger
    And you say ok the bridge or someplace later.

    And then sweeping up the jokers
    that he left behind
    you find he did not leave you very much
    not even laughter
    Like any dealer he was watching for the card
    that is so high and wild
    he'll never need to deal another
    He was just some Joseph looking for a manger
    He was just some Joseph looking for a manger.

    And leaning on your window sill
    he'll say one day you caused his will
    to weaken with your love and warmth and shelter
    And then taking from his wallet
    an old schedule of trains
    he'll say I told you when I came I was a stranger
    I told you when I came I was a stranger.
    (14.01.2009 00:02)

yabancı

radyoyo

cart

last year s man

    songs of love and hate albümünden, (her zamanki gibi muhteşem) bir leonard cohen şarkısı.


    the rain falls down on last year's man,
    that's a jew's harp on the table,
    that's a crayon in his hand.
    and the corners of the blueprint are ruined since they rolled
    far past the stems of thumbtacks
    that still throw shadows on the wood.
    and the skylight is like skin for a drum i'll never mend
    and all the rain falls down amen
    on the works of last year's man.
    i met a lady, she was playing with her soldiers in the dark
    oh one by one she had to tell them
    that her name was joan of arc.
    i was in that army, yes i stayed a little while;
    i want to thank you, joan of arc,
    for treating me so well.
    and though i wear a uniform i was not born to fight;
    all these wounded boys you lie beside,
    goodnight, my friends, goodnight.

    i came upon a wedding that old families had contrived;
    bethlehem the bridegroom,
    babylon the bride.
    great babylon was naked, oh she stood there trembling for me,
    and bethlehem inflamed us both
    like the shy one at some orgy.
    and when we fell together all our flesh was like a veil
    that i had to draw aside to see
    the serpent eat its tail.

    some women wait for jesus, and some women wait for cain
    so i hang upon my altar
    and i hoist my axe again.
    and i take the one who finds me back to where it all began
    when jesus was the honeymoon
    and cain was just the man.
    and we read from pleasant bibles that are bound in blood and skin
    that the wilderness is gathering
    all its children back again.

    the rain falls down on last year's man,
    an hour has gone by
    and he has not moved his hand.
    but everything will happen if he only gives the word;
    the lovers will rise up
    and the mountains touch the ground.
    but the skylight is like skin for a drum i'll never mend
    and all the rain falls down amen
    on the works of last year's man.
    (13.01.2009 21:45)

man of the year

kuşa benzetmek

    saçı kulak hizasında ya da daha kısa kesmek ve garip bir biçimde kabartmak suretiyle müşteriyi, görenlere "adeta bir papağan!" dedirtecek hale getirmek. genelde bir dolu orta yaşlı müşterisi olan, dolayısıyla da demode kesimlerle işini gören, artık ahbap olunmuş, iyi niyetli mahalle kuaförlerinin, "dur kızım bak ben çok güzel keseceğim saçını, yüzün ortaya çıkacak." gibi cümleler eşliğinde gerçekleştirdiği eylem. *
    (13.01.2009 21:27)

hayalet süvari

burun

forward mesajlar

    haddinden fazla boş vakti olan birtakım lüzumsuzların, yapacak daha iyi şeyleri olan insanları, modası geçmiş aptalca fıkralar, 20 kişiye iletilmediği takdirde insanın ömrünü tüketecek öğütler ve iyi dilekler, herhangi adam bir dayanağı olmayan bir takım politik söylemler(hayır, insan kendi görüşünü destekleyen bi mail alınca ondan da soğuyacak oluyor. bir de bu cinsin orasını burasını kırmızı yazıyla yazıp, her tarafını ünlemle döşemek suretiyle önemli noktaları vurgularlar, sanki okuyan gerizekalı...), tek örnekle kanıtlanmaya çalışılmış abuk subuk tıbbi keşifler("bir kadının sokaktayken başı dönmüş, umursamamış. bu olaydan iki sene sonra kanser olduğunu öğrenmiş ve ölmüş! sevdiğiniz ve önemsediğiniz herkese gönderin! bu sizin iyiliğiniz için!"), msn messenger'ın "bu mesajı listenizdeki herkese iletmezseniz" paralı olacağına dair dedikodular, "bu mesajı listenizdeki herkese iletirseniz" microsoft'un size akla ziyan miktarlarda para vereceğine dair dedikodular(yok artık?!); afrikalı çocuklar, kanadalı bebek foklar ile ilgili içinde herhangi bir çözüm önerisi bulunmayan duygu sömürüleri(yani tamam, bebek foklar ölmesin, bence de. ama illa bilinçlendirme yapacaksın madem bari alt tarafa green peace ile ilgili bi link mink bir şey ver; bari o kadar kanlı fotoğrafa boşuna maruz bırakmamış ol insanı kardeşim.) ile taciz etmek için kullandığı bir araç.

    (06.01.2009 00:30)

müsaitseniz bu akşam annemler size gelmek istiyor

pda

    public displays of affection. ingilizce'de ulu orta oynaşmak için kullanılan bir kısaltma.
    (03.01.2009 11:35)

sayfa: 1-2-3-4...-24

Vampircik - 2005 - 2015

sözlük hiçbir kurumla bağlantılı olmayan birkaç kişi tarafından düşünülmüş bağımsız bir platformdur. sözlük içerisindeki yazıların tüm sorumluluğu yazarlarına aiittir. sözlük bu yazıların doğru olduğu hakkında bir teminat vermez. yazılan yazıların telifi bize ait değildir, çalınız çırpınız ama kaynak gösteriniz.

sözlük sistemi ile geliştirilmiştir.